iVENT-LITE

Het in-en uit checken en printen van badges was nog nooit
zo eenvoudig als met iVENT-LITE

Informatie

Versie

2018.3.1.27 (12-12-2018)

Operating systeem

Windows 7  en hoger

Prijs / licentie vorm

€ 699,- / verhuur

v

Opmerking

  • Lokale installatie software / cloud database
  • Internet verbinding op lokatie benodigd

ZO MAAK JE BEZOEKERS BLIJ

Je organiseert een evenement voor een specifieke doelgroep en je hebt graag inzicht wie er precies komt. Bezoeker- en deelnemersregistratie is dan ook essentieel voor je evenement. Zorg voor een optimaal registratie proces maar zeker zo belangrijk is registratie tijdens het evenement.

Geen nummer maar een genodigde

We willen allemaal graag persoonlijk benaderd worden. Dit geldt ook voor je bezoekers van het evenement. Geef de bezoeker het gevoel dat je hem kent en zorg dat je contact gepersonalieerd is. Dit kost misschien iets meer tijd maar je krijgt er zoveel voor terug.

De eerste indruk blijft

Ook bij een evenement geldt dat de eerste indruk telt: zorg dat die blijft hangen, je krijgt maar één kans. Zorg voor een welkom gevoel gecombineerd met een vriendelijke en snelle registratie zodat men snel aan de koffie kan. Wachten is een van de grootste irritatiefactoren. Zelf zul je ook de korste rij in de supermarkt kiezen om snel af te rekenen. Een lange registratietijd is een echte dooddoener.

E-ticket op maat

Zorg er altijd voor dat je e-ticket in de stijl van het evenement of je bedrijf wordt gemaakt. Herkenbaarheid is belangrijk. Een e-ticket dient alle benodigde informatie te bevatten zoals de routebeschrijving, aanvangstijden en een gepersonaliseerd programma.
Daarnaast kun je op een e-ticket eenvoudig de sponsoren of standhouders vermelden of een presentje aanbieden.

Print je badges on-demand

Even kijken tussen de badges of er ook bekende naar je evenement komt is natuurlijk leuk. In een rijtje wachten tot men je naambadge heeft gevonden is niet meer van deze tijd. Ook niet bij kleine evenementen. Uit kosten overweging hoef je het echt niet te laten.
Als je bezoeker aan de balie staat, moet de badge direct na het scannen van de barcode geprint worden: badge on-demand.
Zorg ook hiervoor dat voor een gepersonaliseerde badge met naam en eventueel aangevuld met bedrijfsnaam en het persoonlijke programma. Personalisatie wordt steeds belangijker in de evenementen wereld.

HET PROCES

Via een registratie website kunnen bezoekers zich registeren voor je evenement. Dit kan je eigen website zijn of via bedrijven die deze dienst aanbieden zoals bijvoorbeeld EventBrite. Denk vooraf goed na welke gegevens relevant zijn voor je evenement en zorg ervoor dat deze geregistreerd worden.

Direct na de registratie zal een bevestiging mail worden verzonden met al bijlage een e-ticket,- in pdf formaat. Dit e-ticket bevat alle relevante informatie over je evenement zoals datum en tijd, bezoek locatie, persoonlijke gegevens en unieke barcode. Je kunt het e-ticket eventueel voorzien van logo’s van je sponsoren of leveranciers. Tevens kun je op het e-ticket een eventueel persoonlijk programma vermelden.

 

Tijdens het evenement zal de barcode van het e-ticket gescand worden. Dit mag het papieren e-ticket zijn of op een mobiele telefoon. Wanneer de barcode wordt gescand zal eerst worden gecontroleerd of het om een geldige barcode gaat en of deze barcode reeds eerder is gescand. Wanneer dit proces succesvol is doorlopen zal direct de badge geprint worden.

De gemiddelde tijd van scannen, printen en badge in houder plaatsen kost gemiddeld 30-40 seconden per bezoeker. Onze scan applicatie voorziet in functionaliteiten om een barcode eenmalig te scannen (alleen IN) of continue scanning. Hierbij wordt dan zowel IN als UIT gescand. Je hebt real-time inzicht in het aantal bezoekers die al zijn gescand of nog gescand moeten worden.

 

BADGE PRINTING

LAYOUT ONTWERP

Het printen van de badge gaat volledig automatisch na het scan proces. De badge zal na het printen tot aan de scheurlijn zal doorlopen. Hierdoor kun je gemakkelijk de badge afscheuren.

Je kunt binnen de software meerdere type badges definiëren en toekennen aan bezoekers. Hierdoor kun je bijvoorbeeld onderscheid maken tussen een bezoeker en leverancier. 

iVENT-LITE beschikt over een zogenaamde rapport generator. Hiermee ontwerp je de badges inclusief het gebruik van afbeeldingen, barcodes (1D en 2D), database velden, vrije tekst, lettertypes en symbolen.

Je kunt het ontwerp en de grootte van het ontwerp afstemmen op het type badge dat gebruikt wordt. Uiteindelijk bepaald de black-mark of de gap tussen de badges waar de volgende badge begint.

DEMO VERSIE

Je kunt de software zelf proberen/testen.
Het enige dat je hoeft te doen is de software te downloaden en te installeren.

De demo software is een volledig werkende versie met een aantal restricties. Deze restricties kunnen per software oplossing verschillen en zullen tijdens het opstarten worden getoond.