!PORTOFOON voor
de uitleen van je
portofoons

Registratie, uitgifte en inname van portofoons en accessoires. Direct inzicht wie welke portofoon gebruikt. 

Portofoon beheer

Bereid vooraf je portofoon registratie en uitgifte voor. Wie krijgt welke portofoon, welke accessoires en kanaal indeling. Voorzie je portofoons van een NFC-tag en je uitgifte en inname verloopt snel, eenvoudig en soepel.

Portofoon registratie

Registreer je portofoons, kanaal indeling en accessoires en stel een portofoon set samen voor je medewerkers. Direct inzicht wie-welke portofoon gebruikt/in bezit heeft.

IN/UIT scannen

Om de uitgifte en inname snel en eenvoudig te laten verlopen kunnen de portofoons worden voorzien van een NFC-tag…een electronische barcode.

SMS integratie

Stuur een sms naar alle portofoon bezitters wanner portofonie verkeer niet mogelijk is door een storing of wanneer iemand niet bereikbaar is.

Standaard tabellen

Er wordt gebruik gemaakt van een aantal tabellen om de invoer eenvoudiger te maken. Denk bijv. aan kanalen, accessoires, afdelingen, sub-afdelingen, enz.

Rapporten / ID-badge

Met de ingebouwde rapport generator kun je zelf rapportage of overzichten maken en printen.
Ook heeft u de mogelijkheid om
ID-badge te genereren.

Uitgifte / inname

Bij de uitgifte heb je direct inzichtelijk wie welke portofoon en accessoires ontvangt. Bij d retour inname is het een controle of alles compleet retour komt.

!PORTOFOON
uitgifte en
inname

Communicatie is cruciaal tijdens je evenement en kan zelfs van levensbelang zijn. We kennen allemaal de situatie dat je totaal géén mobiel telefoon bereik hebt op je evenement, -ondanks de extra zendmasten. Portofoons met gecentraliseerde regie of meldkamer biedt uitkomst.

Gebruik je portofoons dan is het belangrijk voor je organisatie en hulpdiensten om inzicht te hebben in o.a. de kanaal indeling, wie-moet-over-welke-kanalen beschikken, wie heeft een portofoon met welke accessoires. Zaken die je vooraf goed kunt voorbereiden om tijdens je evenement de uitgifte en inname vlekkenloos te laten verlopen.

!PORTOON helpt om zaken gestructureerd te registreren ter voorbereiding van het evenement. Tijdens de uitigifte van portofoons heeft u direct inzichtelijk wie-welke-portofoon dient te ontvangen, inclusief kanaal indeling en accessoires.

Het inrichten iPORTOON bestaat uit onderstaande processen:

  • kanaal indeling vastleggen
  • type accessoires vastleggen
  • portofoons voorzien van NFC-tags
  • portofoons registeren NFC-tag koppelen aan portofoon
  • medewerkers gegevens registreren
  • portofoons, kanalen en accessoires koppelen aan medewerkers
  • uitgifte/retour module gebruik voor uitgave portofoons
  • SMS integratie

Registratie proces

Vooraf je portofoon plan opzetten inclusief kanaal indeling en toekennen van portofoons, accessoires en kanaal indeling .

Portofoon verkeer tijdens een evenement is cruciaal en dient goed opgezet worden. Wie dient er allemaal een portofoon te krijgen, welke accessoires heeft iemand nodig, de kanaal indeling, aan wie is welke portofoon uitgeleend of is een portofoon al ingeleverd.

Met behulp van iPORTOFOON kun je de voorbereidende werkzaamheden vooraf uitvoeren en hoef je tijdens het evenement alleen nog de uitgifte en retourname te faciliteren. Je gebruikt een aantal standaard tabellen voor bijvoorbeeld medewerkers, afdeling, sub-afdelingen, kanaal indeling of beschikbare accessoires. Vervolgens kun je portofoons en accessoires toekennen aan je medewerkers.

UITGIFTE / INNAME

Eenvoudige uitgifte en inname van portofoons & accessiores

Alles portofoons en accessoires (assets) kunnen voorzien worden van een unieke NFC-tag of barcode ter identificaties.

Uitgifte proces:

  • medewerker meldt zich bij de portofoon uitgifte
  • medewerker opzoeken in systeem op basis van naam of ID-badge *
  • in systeem staat vermeld welke portofoon nummer en accessiores medewerker heeft
  • scan nfc-tag portofoon / accessiores en uitgifte is geregeld

Inname proces:

  • medewerker meldt zicht bij de portofoon uitgifte
  • scan nfc-tag portofoon / accessiores en inname is geregeld

Tijdens de inname zie je direct welke accessiores ingeleverd dienen te worden.

* het is mogelijk om vanuit het systeem ID-badges te printen met barcode of nfc-tag. Je kunt kiezen uit plastic cards of papieren badges. Het ontwerp van de badge kun je zelf vorm geven.

SMS integratie

Stuur een sms naar een mederwerk wanneer deze niet bereikbaar is.

Hoe kan ik medewerkers toch bereiken wanneer er bijvoorbeeld een storing aan het portofoon netwerk of centrale is, of een storing aan het toestel van medewerker. Hiervoor hebben wij een SMS integratie ingebouwd. Je kunt een standaard SMS bericht naar een enkele medewerker sturen of naar alle medewerkers. De SMS berichten kun je zelf samenstellen inclusief de geregistreerde gegevens waardoor een SMS bericht een persoonlijk karakter krijgt.

Om een SMS bericht te kunnen verzenden heb je nodig:

  • internet verbinding
  • SMS credits 

Zolang je over voldoende SMS credits beschikt kun je SMS berichten versturen. Je hebt tevens de mogelijkheid om te kiezen voor een standaard of push bericht. Een push bericht is direct op de mobiele telefoon zichtbaar zonder dat je de sms applicatie hoeft te openen, -in tegenstelling tot een standaard
SMS bericht.

Prijzen

Bekijk hier onze licenties / prijzen van de software.

Roadmap

Volg de actuele ontwikkelingen en geplande features van de software.

Bug fixes

Foutjes lossen we snel op...kijk hier naar de bug fixes en releases.

Meer weten?

Wil je meer weten over onze oplossingen, diensten of heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op.